Formule 1 verrassende feiten

  1. F1-auto’s kunnen accelereren van 0 naar 100 MPH en binnen 4 seconden terug naar nul raken: Het is schokkend hoe Formule 1-auto’s zo snel kunnen accelereren van 0 naar 160 km / u, maar wat nog verrassender is, is hoe ze in een tijdsbestek van 4 seconden terug kunnen slaan naar nul. Dit is de reden waarom coureurs van het F1-racen veel training ondergaan om hen te helpen abrupt te remmen bij het naderen van bochten. Onthoud dat F1-racen een spel is van zowel tijd als snelheid.
  2. De gemiddelde basiskosten van een F1-auto bedragen $ 7 miljoen zonder basiscomponente. De F1-auto’s worden niet gekocht, ze zijn gebouwd met miljoenen dollars. Hoewel de bedrijven niet altijd de exacte prijs vermelden, bedragen de geschatte kosten van een voertuig ongeveer $ 7 miljoen. Deze geschatte kosten zijn exclusief de kosten van essentiële componenten. Deze kosten veranderen elk jaar naarmate de regels voor het ontwerp veranderen.
  3. Remschijven kunnen 1000 graden Celsius bereiken. De remschijven van F1-raceauto’s kunnen volgens AskMen wel 1000 graden Celsius bereiken, vergelijkbaar met de temperatuur van gesmolten lava. Deze prestatie van remschijven werd jaren geleden totaal als onmogelijk beschouwd en waar ingenieurs nu aan lijken te werken, is misschien verbluffend.
  4. De motor kan niet worden gedraaid als het koud isVeel van de F1-race-ingenieurs hebben geconcludeerd dat het onmogelijk is om de motor van een F1-auto te laten draaien als het koud is. Daarom worden deze auto’s altijd een tijdje voorverwarmd voordat ze in gebruik worden genomen. Dit is ook de reden waarom veel van de voertuigen externe verwarmingspompen hebben en een versnellingsbak die altijd op de bedrijfstemperaturen past.
  5. Elke auto heeft 80.000 geassembleerde componenten. Sky Sports vermeldt dat een F1-raceauto meer dan 80.000 geassembleerde componenten heeft. Hoewel deze componenten veel zijn, vereisen ze de hoogste nauwkeurigheid bij het samenvoegen. Elk van deze componenten speelt een essentiële rol, en als ze niet nauwkeurig worden gerepareerd, presteert de raceauto mogelijk niet optimaal.
  6. Een gemiddelde F1-coureur verliest 4 kg per race. Voor mensen die van auto’s en autoraces houden, is F1-racen een van de beste manieren om af te vallen. Quora vermeldt dat de ondraaglijke temperatuur in de cockpit de belangrijkste reden is waarom coureurs de neiging hebben om tot 4 kg te verliezen in een enkele race. Dat betekent echter niet dat iemand zich bij de F1 moet voegen om wat kilo’s kwijt te raken.
  7. De banden verliezen tot 0,5 kg per race. De coureurs zijn niet de enigen die in een enkele race afvallen, de banden verliezen ook tot 0,5 kg in een enkele race. De hoge rijsnelheid, abrupte remmen en vele andere factoren dragen bij aan het gewichtsverlies van de banden. Daarom moeten de banden van dezelfde kwaliteit zijn als de auto zelf voor optimale prestaties
  8. Zijn helm is een van de sterkste ter wereld. Aangezien veel van de verwondingen en ongelukken die tijdens de race gebeuren, de nek en het hoofd aantasten, is de helm die voor F1 wordt gebruikt een van de zwaarste ter wereld. Hoewel erg sterk, is de helm toch erg licht. Het ondergaat fragmentatie- en vervormingstests voordat het kan worden gebruikt.
  9. Er is een vrouwelijke coureur geweest die erin is geslaagd een punt te scoren. Gezien de vele risico’s die aan het Formule 1-spel zijn verbonden, doen er maar heel weinig vrouwen mee. Voor de weinigen die erbij betrokken zijn geraakt, misten ze de vaardigheid om op het hoogste niveau te concurreren. Lella Lombardi is de meest succesvolle vrouwelijke coureur die een half punt scoorde in de Spaanse GP van 1975 en een record tot nu toe.
  10. Een team bestaat uit maar liefst 600 mensen. Terwijl fans van de racegames tijdens de racedag de neiging hebben om een ​​paar mensen op het circuit te zien, zijn er veel meer mensen in het team – tot wel 600 om precies te zijn. De meeste van deze mensen werken achter de schermen om alles mogelijk te maken wat er ter plaatse gebeurt.